Drag
search
En
منجمد کردن دانه های قهوه

وبلاگ

0 like 195 view

منجمد کردن دانه های قهوه

منجمد کردن دانه‌های قهوه برای ذخیره‌سازی در گذشته موضوعی بحث‌برانگیز در صنعت قهوه بوده است، اما اخیراً منجمد کردن دانه‌های قهوه به عنوانیک ایده خوب دیده می‌شود. چرا منجمد کردن دانه‌های قهوه ایده خوبی است و چگونه باید انجماد را انجام دهید؟ آیا منجمد کردن دانه های قهوه واقعاطعم قهوه شما را بهتر می کند؟

 

شرکت شهریار ارائه دهنده محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی از برندهای معتبر خارجی می باشد.

 

"آیا می توانید قهوه را فریز کنید؟" سوالی بوده که بارها پرسیده شده است. دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید دانه های قهوه خود رابعد از برشته شدن منجمد کنید.

یخ زدن طعم را بهتر نگه می دارد

یخ زدن مواد غذایی راهی عالی برای حفظ طعم آن و جلوگیری از بد طعم شدن آن است. همه می دانند که اگر امروز مقداری سس بولونز را فریز کنید،هفته آینده همان طعم (یا حتی بهتر از آن!) را خواهد داشت.

پس آیا این روش برای قهوه هم کار می کند؟

مشکل قهوه این است که وقتی برشته شد شروع به پیر شدن می کند (= طعم خوب خود را از دست می دهد) و روز به روز مزه آن کدرتر می شود و حوصلهسر بر. بعد از چند روز یا چند هفته دیگر شروع به چشیدن طعم‌های بیات (=نوعی تلخ و کثیف) خواهید کرد زیرا روغن‌های قهوه شروع به کهنه شدنمی‌کنند. بنابراین در شرایط بهینه، قهوه را در ۳ تا ۱۴ روز پس از برشته کردن دم می‌کنید، اما همه ما می‌دانیم که واقعاً این اتفاق نمی‌افتد. بنابراین شمابه راهی برای نگهداری قهوه برای مدت طولانی نیاز دارید.

 

بهترین راه برای نگهداری قهوه برای مدت طولانی انجماد آن است. انجماد طعم ها را روی دانه های قهوه قفل می کند و قهوه را در همان وضعیتی که چندروز پس از برشته شدن بود نگه می دارد. آیا طعم آن به اندازه بو داده تازه خواهد بود؟ احتمالا نه اما نزدیک خواهد بود.

یخ زدگی کیفیت آسیاب را افزایش می دهد

وقتی قهوه را آسیاب می کنید، اساساً سه تفاله با اندازه های مختلف دریافت خواهید کرد. ریز ( ذرات واقعاً کوچک)، تخته سنگ ( ذرات واقعاً بزرگ) و ذرات با اندازه بهینه. اساساً هرچه آسیاب بهتری داشته باشید، ریزدانه ها و تخته سنگ های کمتری دریافت خواهید کرد و این دو تقریباً همیشه از نظردم کردن قهوه بد هستند.منجمد کردن دانه‌ها و آسیاب کردن آنها به صورت "یخ زده" باعث توزیع یکنواخت ذرات در اندازه آسیاب می شود (= ریزدانه ها ودرشت دانه‌های کمتری خواهید داشت) و همچنین دانه را ریزتر می کند. هر دوی این عوامل باعث افزایش عصاره گیری می شود و شما می توانید طعمبیشتری و یکنواخت تری را از قهوه خود استخراج کنید وهمچنین بباعث می شود طعم قهوه شما بسیار شیرین تر و کمتر تلخ یا اسیدی شود.

 

به زبان ساده. آسیاب کردن قهوه منجمد طعم قهوه شما را بهتر می کند!

 

محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی برندهای معتبر خارجی را از شرکت شهریار تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری:

مطالب مرتبط

وبلاگ

آخرین مطالب