Drag
search
En
سفر به منشا قهوه،تانزانیا

وبلاگ

1 like 177 view

سفر به منشا قهوه،تانزانیا

آنچه می خوایند سفرنامه و تجربه شخصی باریستایی اهل تالین(پایتخت جمهوری استونی) به نام میخائیل جوریما(Mihkel Jürimaa) است. مزرعه قهوه ای که من دو هفته در آن گذراندم در نزدیکی کلیمانجارو، بلندترین کوه آفریقا و نزدیک به شهر موشی قرار دارد. کشاورزی یکی از منابع اصلیامرار معاش در مناطق روستایی و مزارع قهوه است. منطقه و مزرعه ای که من در آن بودم عمدتاً به کشت قهوه، موز و تا حدی آووکادو و ذرت مشغول بود. بچه‌ها هنوز به مدرسه می‌روند، اما وقتی زمان برداشت محصول فرا می‌رسد، به والدین خود کمک می‌کنند.

 

شرکت شهریار ارائه دهنده محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی از برندهای معتبر خارجی می باشد.

 

زمان برداشت در تانزانیا

زمان برداشت در شمال تانزانیا معمولاً از جولای تا دسامبر است. درخت قهوه گل های سفید رنگی تولید می کند که پس از چند روز می ریزند و به جای آنها گیلاس ظاهر می شود. بیشتر درختان قهوه در مدت اقامت من هنوز شکوفا بودند.

 

در طول دوره داوطلبانه من، گیلاس قهوه هنوز خام و سبز بود، بنابراین کشت قهوه هنوز شروع نشده بود و فعالیت های من مربوط به مراقبت از درختان قهوه بود. به عنوان مثال، هرس درختان قهوه برای حذف برگ‌های اضافی که ارزش غذایی گیاه و گیلاس را «دزدیده‌اند» مهم است. یک روز در حال دویدن بودم و به نوعی گم شدم، خودم را در بزرگترین مزرعه قهوه تانزانیا، کشتزار کلیمانجارو، دیدم. اگر بپرسید مزرعه بزرگ قهوه یعنیچه، جواب مزرعه ای به مساحت ۵۶۵ هکتار و ۱.۲ میلیون درخت قهوه است.

 

واریته های جدید نیز در همان مزرعه پرورش داده شدند. هیجان انگیزترین تنوع ایجاد شده توسط دانشجویان یک دانشگاه بود - بازده تنوع در مقایسه باانواع سنتی دیوانه کننده بود. شاخه های درخت سنگین و پر از دست انداز بود. با این حال، این واریته هنوز نیاز به پرورش و توسعه دارد، زیرا گیلاس‌هاکوچک هستند و بنابراین طعم کمتری دارند.

 

در چنین مزرعه بزرگ قهوه‌ای ، لازم است کیفیت آن به صورت روزانه بررسی شود. مارکنان هر روز صبح فنجان هایی برای بررسی قهوه های مناطق وانواع مختلف دارند. در منطقه ای که من دو هفته زندگی کردم و درس خواندم فقط عربیکا کشت می شود. اما تقریباً ۳۰ درصد از قهوه‌ای که در تانزانیا تولید می‌شود، روبوستااست. روبوستا در بخش های شمال غربی تانزانیا رشد می کند.

خشک کردن گیلاس های قهوه

یک مرحله مهم در فرآوری قهوه، خشک کردن گیلاس های قهوه است، با استفاده از تخت های خشک کن آفریقایی که از سطح زمین بلند شده اند تانفوذپذیری بهتر هوا را فراهم کنند. در آفریقا، به استثنای اتیوپی، مصرف قهوه نسبتاً کم است. در سال های اخیر، مصرف قهوه در تانزانیا افزایش یافتهاست، اما با وجود این، در کافه ‌ای محلی در موشی، که قهوه نیز در آن برشته می شد، بیشتر مشتری ها را گردشگران تشکیل می دادند. در منطقه کلیمانجارو یک حراج هفتگی به مدت ۹ ماه برگزار می شود. مزایده ها به صورت هفتگی در روزهای پنجشنبه انجام می شود و کلیهصادرکنندگان داخلی که مجوز دور زدن بورس را ندارند باید از طریق مزایده اقدام به صادرات کنند. در این مزایده صادرکنندگان دارای مجوز حضوردارند و هیچ محدودیتی برای خرید یک صادرکننده وجود ندارد.

 

محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی برندهای معتبر خارجی را از شرکت شهریار تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری:

مطالب مرتبط

وبلاگ

آخرین مطالب