Drag
search
En
فنجان مناسب برای اسپرسو

وبلاگ

0 like 279 view

فنجان مناسب برای اسپرسو

تا چند سال پیش، فنجان های قهوه تقریباً یک انتخاب از پیش تعیین شده بودند.به آن‌ها، نه به عنوان چیزی که بتوان از آنها برای ارتقای تجربه استفادهکرد‌ بلکه به چشم یک ضرورت نگاه می‌کردند. احتمالاً می توانید شات خود را از هر فنجان کوچکی بنوشید (اگرچه اسپرسو چیزی بیشتر از نوشیدن یک قهوه قوی برای شروع صبح است) این یک تشریفات است، و به تجربه و مزه و تکان انرژی شما مربوط می شود. اکثر قهوه نوشان به نتیجه ای مشابه با خبره های شراب رسیده اند: چیزی که از آنمی نوشید تقریباً به اندازه آنچه می نوشید مهم است! به نظر قهوه‌دوستان بسیاری شات قهوه شما وقتی آن را از یک فنجان خوب می نوشید طعم بهتری پیدا می کند. حتی اگر یک لیوان یکبار مصرف باشد،باید زیبا و کاربردی باشد.

 

شرکت شهریار ارائه دهنده محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی از برندهای معتبر خارجی می باشد.

 

اما انتخاب بهترین فنجان اسپرسو آنقدرها هم که تصور می شود آسان نیست. چراکه انتخاب یک فنجان خوب، جدای از بحث فنی آن ،یک انتخاب سلیقهاست، و همه ما نمی توانیم در مورد اینکه چه چیزی زیبا است و چه چیزی نیست توافق کنیم. یک فنجان اسپرسو گاهی اوقات دمیتاس نامیده می شود. Demitasse کلمه فرانسوی به معنای نصف فنجان است، و حدود ۲-۳ اونس(۶۰-۹۰ میلیلیتر) را نگه می دارد . یک اسپرسو دوپیو نرمال حدود دو اونس حجم دارد و یک دوپیو لانگو می تواند تا ۳ اونس باشد. با در نظر گرفتن این اطلاعات، میتوانید برای خرید خود برنامه ریزی کنید. اگر شات های دوپیو لانگو می نوشید، فنجان ۳ اونس بهترین فنجان است. اگر بیشتر شات های معمولی مینوشید، یک فنجان ۲ اونس انتخاب خوبی است. البته افرادی را هم هستند که از فنجان های کاپوچینو برای اسپرسوهای سه شات بزرگتر خود استفاده می کنند. اما معمولاً با بیش از یک دلیل از استفادهاز فنجان های بزرگتر باید اجتناب کرد. مثلا اگر از فنجان بزرگ استفاده می کنید و فنجان هنگام عصاره‌گیری شات گرم نیست، قهوه را سریعتر خنک میکند.چرا که در کل به دلیل حجم کم این نوشیدنی تبادل گرما سریعتر صورت می‌گیرد و وقتی در یک فنجان بزرگتر هم باشد سطح مقطع آن وسیعتر شدهبنابراین حتی زودتر از حالت عادی هم سرد می‌شود.

بهترین مواد برای فنجان های قهوه

سرامیک به طور کلی و شیشه متریال‌های خوبی هستند. بهترین ماده ولی ، چینی است (یک ماده سرامیکی). هرگز از لیوان های فلزی، پلاستیکی یااستایروفوم استفاده نکنید. آنها طعم خاصی به قهوه شما می دهند، اما اگر مجبور شدید لیوان های کاغذی بهتر هستند. استایرن حتی برای سلامتیشما نیز خطرناک است. فنجان های اسپرسو دو جداره در حال حاضر بسیار محبوب هستند، زیرا ظاهر بسیار خوبی دارند و دو لایه بودن شیشه نازکآن‌ها عایق خوبی است اما در نهایت فنجان های چینی که درون سفید رنگی دارند انتخاب مطمئن‌تری می‌توانند باشند.

عایق

مهمترین چیز برای فنجان اسپرسو عایق حرارتی است. اسپرسو در عرض چند ثانیه سرد می شود. بخشی از دلیل دمای دم پایین تر است. دلیل دیگر حجمکم قهوه است. با حجم کم، تبادل حرارت بسیار سریعتر است. به همین دلیل مهمترین ویژگی فنجان اسپرسو عایق بودن آن است. فنجان های شیشه ایمعمولی زیبا هستند، اما خیلی سریع دما را از دست می دهندمخصوصا اگر ضخیم ‌تر باشند. بهترین ها لیوان های شیشه ای دو جداره و سرامیکیهستند. بله، اگر شیشه به درستی و با ضخامت مناسب طراحی شده باشد، می تواند برای فنجان های اسپرسو مناسب باشد.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید

آیا برای فنجان های خود به نعلبکی نیاز دارید؟ نعلبکی هم زیبایی و هم کاربردی است. هیچ چیز زیباتر از فنجان روی نعلبکی نیست. اما باز هم، این فقطیک انتخاب شخصی است. حتی ممکن است نعلبکی ها را دوست نداشته باشید.

 

آیا به دسته نیاز دارید؟ برای فنجان های بزرگتر با تبادل حرارتی پایدارتر، یک دسته راه درستی است چون فنجان شما می تواند بسیار داغ شود.

 

محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی برندهای معتبر خارجی را از شرکت شهریار تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری:

مطالب مرتبط

وبلاگ

آخرین مطالب