Drag
search
En
قهوه سبز،فواید و مضرات آن

وبلاگ

0 like 148 view

قهوه سبز،فواید و مضرات آن

دانه های قهوه سبز به سادگی دانه های قهوه معمولی هستند که بو داده نشده اند و کاملا خام باقی ماندند. معمولا مصرف عصاره آن‌ها به عنوان یک مکمل غذایی ،محبوب است، اما قهوه سبز را می توان به شکل دانه کامل نیز خریداری و آسیاب کرد و از آن برای تهیه یک نوشیدنی گرم مانند قهوه بوداده استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که یک لیوان از این نوشیدنی سبز روشن طعم قهوه برشته‌ای که به آن عادت کرده‌اید نخواهد داشت ،بلکه طعم بسیارملایم‌تری دارد. گفته می شود طعم آن بیشتر شبیه دمنوش گیاهی است تا قهوه. علاوه بر این، مشخصات شیمیایی آن کاملاً متفاوت از قهوه بو داده است، اگرچه منشأ آن‌ها یکسان است. این ماده دارای منبع فراوانی از اسیدهای کلروژنیک است - ترکیباتی با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی که ممکن است فواید سلامتی زیادی داشته باشد .محصولات قهوه برشته شده نیز حاوی مقادیر کمی اسید کلروژنیک هستند، اما بیشتر آن در طول فرآیند برشته شدن از بین می رود.

 

شرکت شهریار ارائه دهنده محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی از برندهای معتبر خارجی می باشد.

 

آیا به عنوان مکمل کاهش وزن کار می کند؟

عصاره قهوه سبز در نگاه عامه مردم و بر اساس تبلیغات گسترده،یکی از محبوب ترین مکمل های کاهش وزن در بازار است. چندین مطالعه کوچک روی موش ها را با این عصاره انجام شده و دانشمندان دریافتند که وزن کل بدن و تجمع چربی به طور قابل توجهی در این موجودات کاهش می یابد. با این حال،بیشتر تحقیقات انسانی در مورد قهوه سبز بی نتیجه بوده است. در حالی که برخی از شرکت کنندگان وزن کم کردند،اما هیچ مدرک قطعی نشان نمی دهد که قهوه سبز برای کاهش وزن موثر است. مطالعات انسانی گسترده‌تری برای به نتیجه قطعی رسیدن مورد نیاز است. بنابراین گرچه قهوه سبز به عنوان یک کمک کننده برای کاهش وزن به بازار عرضه می شود، اما شواهد علمی برای حمایت از اثربخشی آن وجود ندارد.

آیا ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش دهد؟

قهوه سبز ممکن است فواید سلامتی دیگری به جز کاهش وزن داشته باشد. در واقع، اسیدهای کلروژنیک آن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند. مطالعات نشان از آن دارد که قهوه سبز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، اگرچه در این مورد هم تحقیقات بیشتری لازم است.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی

قهوه سبز تا حد زیادی بی خطر است اما ممکن است چندین خطر بالقوه داشته باشد.ازجمله:

  • اثرات کافئین بیش از حد: دانه های قهوه سبز نیز مانند قهوه بو داده به طور طبیعی حاوی کافئین هستند. اگرچه مصرف متوسط کافئین احتمالاً برای اکثر افراد سالم بی خطر است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به علائم منفی مانند اضطراب،اختلالات خواب و افزایش فشار خون شود. یک فنجان قهوه سیاه یا سبز، بسته به نوع دانه و روش دم کردن، تقریباً حاوی ۱۰۰ میلی گرم کافئین است. از آن جایی که ممکن است مقدار کمی کافئین در طول فرآیند برشته کردن از بین برود، قهوه سبز ممکن است کمی کافئین بیشتری نسبت به سیاه داشته باشد - اما این تفاوت احتمالاً ناچیز است. اگر قصد مصرف این عصاره را دارید، با پزشک معتمد خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مقدار مطمئنی مصرف می کنید.چراکه هیچ توصیه دوزمشخصی برای قهوه سبز وجود ندارد ، اما برخی مطالعات به طورایمن از دوزهای حداکثر ۴۰۰ میلی گرم طی دو بار در روز نام برده اند.
  • تاثیر بر سلامت استخوان ها: یک مطالعه ۲ ماهه روی حیوانات نشان داد که موش هایی که دوزهای روزانه عصاره قهوه سبز دریافت می کردند، کاهش قابل توجه کلسیم را در بافت استخوانی خود تجربه کردند. این نتایج نشان می دهد که مصرف طولانی مدت مکمل های قهوه سبز ممکن است به سلامت استخوان آسیب برساند.در این مورد هم تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

 

محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی برندهای معتبر خارجی را از شرکت شهریار تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری:

مطالب مرتبط

وبلاگ

آخرین مطالب