Drag
search
En
برشته کاری چیست و چه فرآیندی دارد؟

وبلاگ

0 like 150 view

برشته کاری چیست و چه فرآیندی دارد؟

دانه قهوه دانه درون گیلاس قهوه (میوه قهوه) قراردارند. دانه های قهوه قبل از برشته شدن سبز هستند و تقریباً هیچ عطری ندارند، به جز بوی خاکی وعلف. فرآیند بو دادن یا رُست کردن قهوه با دانه های قهوه سبز شروع می شود که خود فرآوری شده و خشک شده اند. این فرآیند است که دانه های قهوه رابه فنجان قهوه خوشمزه ای که می نوشید تبدیل می کند.طی این فرآیند دانه‌های قهوه برشته می‌شود، رنگ آن‌ها تیره‌تر می‌شود و بسته به نوعشان طعم‌هایی‌مثل شکلاتی و کاراملی از آن‌ها پخش می‌شود.

 

شرکت شهریار ارائه دهنده محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی از برندهای معتبر خارجی می باشد.

 

گرما باعث واکنش بین کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه موجود در دانه قهوه می شود. این باعث تغییر رنگ، طعم و مواد مغذی می شود. تغییر رنگ به دلیل تولید ملانوئیدین است که مولکول‌های بزرگی هستند که نه تنها دانه را قهوه ای می کنند، بلکه به احساس body قهوه در دهان کمک می کنند. دماها به تدریج از حدود ۱۸۰ تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد (۳۵۶ تا ۴۸۲ درجه فارنهایت) افزایش می یابد و بسته به نوع ر‌ُست، light تا dark ، بین ۷ تا ۲۰دقیقه گرم می شود. در دمای ۴۰۱ درجه فارنهایت، دانه‌ها برای اولین بار ترک می خورند و شروع به انبساط می کنند. در حدود ۴۳۷ درجه فارنهایت، آن هابرای بار دوم ترک می‌خورند. در دماهای بالاتر، روغنی روی سطح دانه ظاهر می شود.

 

دانه های قهوه با کیفیت بالا هرگز بالاتر از ۴۸۲ درجه فارنهایت برشته نمی شوند. فراتر از این دما، آنها شروع به نازک شدن و طعم سوختگی خواهند کرد. برشته کردن بخشی هنر و بخشی علم است. و احتمالا شما نمی‌خواهید زغال بنوشید! گرچه نام‌ها و توصیف‌های برشته در صنعت قهوه جهانی نیستند ،اما اگر از علاقه مندان یا متخصصین قهوه هستید ، باید بتوانید میزان برشته شدن را ازروی رنگ دانه و طعم آن تشخیص دهید.

 

محصولات آسیاب های قهوه، دستگاه اسپرسوساز و دستگاه قهوه دمی برندهای معتبر خارجی را از شرکت شهریار تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری:

مطالب مرتبط

وبلاگ

آخرین مطالب